8 okt. 2015

bvkga1 - animation - reflektion v 41


jag jobbar i slowmo känns det som, men ja kommer ju bli klar med någon form av animation innan jul..

jag jobbar dessutom med mig själv genom att inte(.....) gå all in och släppa allt och göra mitt absolut bästa, utan snarare animera efter dagens förmåga och tillåta mig själv att gör en ok animation, inte den "bästaste". jag tror att detta kan få mig att komma igång mer, släppa prestigen och bara jobba på. jag vill använda allt i animationsväg, enkelt och smidigt, skitet och stelt men vid liv.

jag behöver faktiskt lära mig att inte pressa mig själv hela tiden, jobba lagom men ändå känna att jobbet blir gjort. animationen kommer växa fram, gestaltas fram, genom mina händer på olika sätt. huvudet måste dock hänga med, vilket det kanske inte gör just nu.

jag har en ram. en ide att hänga upp det på. jag har exempel. jag undervisar mina sjuor i animation just nu under elevens val. går kanon, mkt lera som kommer till liv. någon 2d-grej av tidningsurklipp med hemmagjorda strålkastare av iphones och pappersrör.

min telefon kommer fånga allt dött. och göra det levande.

mina händer kommer börja jobba. inte varje dag.
mitt huvud jobbar. varje dag. men behöver koppla av.

jag måste hitta mellantinget. att inte mäta mig med intryck runtomkring mig. sluta mäta mig med mig själv. börja någonstans. börja smått. börja. jag har börjat. behöver bara få det att rulla.

vi ses på lördag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar